Voynich Manuscript. Codex Rohonc. Zodiac Killer. Chronik des Konstanzer Konzils.
Codex Gigas. Bestiary. Oráč a smrt.Václav Břežan. Rukopis Zelenohorský.
Rukopis Královédvorský. Somerton Man. Píseň Vyšehradská. Milostné písně Krále
Václava. Tkadleček. Blitz cipher. Kosma kronika.P.I.O.6.

Vladislav Pohrobek - Orationale Regis - Svatý Jeronimus.

2. února 2015 v 13:44 | Josef Zlatoděj prof.
Český král Vladislav Pohrobek ( Holce ) . Bludy a pravda
__________________________________________________

V dnešním mém članku se budu věnovat jednomu velice zajímavému
rukopisu, který je všeobecně prezentován, jako Modlitební knížka
mladého Habsbursko Lucemburského krále, který zemřel velice mlád,
když měl začít svou dráhu panovníka z Pražského hradu.

A tak si opět světoví odborníci, historici a znalci rukopisů příchystají
poznámkový blog a pozorně si zaznamenají co jim dnes sdělím o tomto
rukopisu a kterém jak jsem opět zjistil píší jen samé bludy a ptákoviny.

Jak tak jdu ve stopách kronikáře Jana ze Žatce ( Jana z Teplé , nebo jak
vám ho historici servírují ) tak zjištuji, že vše je opět jinak, než nám
odborníci na středověk a českou historii píší.

Proto musím opět pozvednout své obočí a velice jemně jim vyčinit. No
tak páni historici co to píšete za ptákoviny a balamutíte české čtenáře,
když vše je opět jinak, než o této modlitební knížce mladého českého
krále Ladislava Pohrobka píšete. Je vidět , že máte dost velké mezery
a ve vašem vzdělání je dost velká skulina, kterou jsem opět připraven
vyplnit a tak vám dost rozšířit vaše obzory, které jsou dost nízké, jelikož
vám uniká pravá podstata různých středověkých rukopisů.

Předpokládám že historii krále Vladislava zná mnoho lidí a tak se zde
nebudu obšírně rozepisovat o jeho životě a příjezdu do Čech, kde velice
brzo během několika dní zemřel na záhadnou nemoc.

Takže přejdu k věci a seznámím vás co je psáno v rukopisu,který je
prezentován, jako jeho modlitební knížka.
Ve zkratce co je o rukopisu psáno : rozměr , 11,5 / 8 cm.
Vznik : Rakousko, Čechy, druhá třetina ( 1453 - 1457 ) a druhá polovina
15. století. Rukopis byl pořízen pro krále Vladislava Pohrobka, nejspíše
pravděpodobně v letech 1450 - 1457. Základní část vznikla v klášteře
Melk v Rakousích před Ladislavovým odchodem do Čech roku 1453, druhá
a třetí část ( psaná rukou C,I )v Čechách. V Čechách vznikly ( do konce
15. století ) i drobné dodatky psané dalšíma rukkama.

Provenience .
V roce 1663 rukopis zakoupil pro premonstránský klášter v Teplé jeho
profes Adalbert Gench. Další signatury a vlastnické záznamy tepelského
kláštera na štítku na přední desce rukopisu a na nekolika místech je
v rukopisu tepelské razítko.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

To je tak ve stručnosti vše co by tak mohlo někoho zajímat. Takže jak
už jsem psal . Jak jdu po stopách Jana ze Žatce, tak samozřejmě nemohl
uniknout mé pozornosti jeho ,,Officium,,. Velice pěkný rukopis, krásně
psaný, který má na svých listech velice pěkné iluminace, které si vůbec
v ničem nezadají s dalším rukopisem, kterým je Bible krále Václava IV.

O ,,Officiu,, bude můj další článek, protože jsem zjistil, že historici opět
s tím co o něm píší tápou a pořád jim nejde pod vousy ten velice zajímavý
zápis, který nedokáží správně pochopit a interpretovat.

Ale zpět k modlitební knížce Vladislava Pohrobka. Podíval jsem se svým
velice dobrým okem na text, který je psaný na jeho straně, která je
prezentována jako povídání, nebo modlkitba svatého Jeronýma.
Ten kdo psal ten zápis byl velice zkušený šifrař, který vám velice šikovně
napsal svůj vlastní text a nádherně ho schoval pod text, který vy čtete
jako nějaké povídání, nebo motlidba ke sv. Jeronýmu. Tak to je vážení
jen další kousek, který vám podle všech indicií předvedl sám velký český
vzdělanec a kronikář Václav Hájek z Libočan u Žatce. ( Jan z Teplé, Žatce
a bůh ví od kud ještě ). Jak zjištuji tak Hájek znal dost a velice pěkně
zamotal hlavu spoustě historiků.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Já vám teď napíši co je psáno pod ( POD ) textem, který se vám všem
zdá, že je psaný latinsky i když při jeho čtení budete číst česká slova.

Samotný text je psán pomocí substituce a ta je stejná jako v ,,Oráči ,,.

Jeronymus . přepis orig. mluva autora :
Sná uš kona muš. Je roc to dob že ví ér ( dobu).
Maš foliu ( znak ) . Psal ě ráum 3. ( tři roky po smrti ).
Ráje se Lůč to mana. To šukaj slůfek.
Spej sync úd. Pozpé réo. Zab Ré viju děcko. Spsá céra udá
ví je bolce gulo co. Clajů žíne. Drake ě vecie je fír. (4).
Taja rája sněj. Víla róza kuššnuj vinau. Freju sů syn.
E Háu rečču cód. Má věce ě. Drako češšeie.
A tu gul táj bólum qin malij. A tue k lůča ei. Mágu fia no. (..).
Con syn ( concie ) hre i ššidue.
E udal syn Ré na čezcoe. Já fůla mana Lůc Réu má. Já šid Háj.
Tu sok já dlug udánie ččesz kar de zle vád. To gůl cér viné
na gůloi. Ak fůjei ví věc šuká. Zo Kašiu a néšia rája mra.
Fejei léve e kar de. Nížuja sloco gule slo rej a vád ví.
Régis fsórce mují verbáo. On repóž. Fdůle a sync s repů.
Slaj bulo man i tód Lůce. S Hájk slok moj rešil ( pt) vilof šid.
Réa věž kód. Ód sok ei sůd a horejcuješ.
___________________________________________________________

Tak vážení lingvisti a historici zde jsem vám napsal co je psáno a co
je důležité na té straně o které píšete ptákoviny. Nebudu to překládat
do současné mluvy, protože se dá v zápisu velice lehce orientovat a
také to pochopit v dnešním jazyku českém.

( jenom taková malá ukázka : Fdůle a sync s repů.)

Takže to když budete číst v dnešním jazyku, tak to znamená :
Dole je syn s řepou. Když se podíváte dolů, tak tam je nakreslen
synek a řepa. Co to znamená jistě každý ví a zná, tak se o tématu
nebudu více rozepisovat .

Každý si také všimne jména Hájek. V tomto případě se jedná o
Václava Hájka z Libočan u Žatce, kterého vy historici znáte jako
Jana z Teplé.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Zde vám představím několik stránek rukopisu a ukáži co znamenají
obrázky. Každý by si měl v tom případě také v zápisu, který je psán
v modlitební knížce nalézt tyto slova.
( On répož. F důle a syn s repů ). V dnešní mluvě by to mělo znamenat.
On je rypák ( kanec ). Dole je syn s řepou.
On prase . ( substituce ) On Prage. Je v Praze.

Co je zajímavé tak tyto slova jsou psány na straně 90r. rukopisu. A obrázek
o kanci a synu s řepou je nakreslen na straně 33v. O které vám historici píší,
že se jedná o obřezání páně. Že se ale jedná o mladého krále Vladislava
poznáte podle toho, že drží tu řepu ze které čouhá písmeno , L..
Ladislav. ( takže proč je informace o smrti Vladislava psaná na straně 90r
a obrázek který by měl něco vypovídat, je na straně 33v. Jediné co mě
momentálně napadá, tak je to tím, že slovo ,,Obřezán,, mě samotného
směruje na jednoho velice zručného písaře , který pracoval pro Petra
Voka. Tím myslím Václava Břežana, který toho znal taky dost na to, aby
mohl psát tímto kódem. Jak jsem zjistil, tak substituci velice dobře
ovládal.)
Zatím je ale mojím favoritem Václav Hájek z Libočan u Žatce. Který je
také znám jako Jan z Teplé.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Zde je několik obrázků : zdroj. Národní knihovna České republiky.
Enrich - manuscriptorium.

______________________________________________________________


Symbol :

Kanec - Konec

Vladislav drží
Ré Slunce

L- Lucemburk

Lev - Král.

Slunce vyhaslo
je tmavé.


_________________________________________________________________


Zde je strana 33v obřezání Páně.



_________________________________________________________________
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama